Zdarzają się dni, kiedy bez powodu przybierasz na wadze? Masz wrażenie, że wieczorami twoje nogi są spuchnięte? Przyczyną tych kłopotów jest zatrzymywanie wody w organizmie.

Zazwyczaj można sobie z tym problemem łatwo poradzić, modyfikując dietę i tryb życia. Ponieważ jednak zatrzymywanie wody bywa też sygnałem niewydolności serca, chorób żył, chorób nerek oraz niedoczynności tarczycy, pierwszym krokiem na drodze do zwalczenia tego probiemu powinna być wizyta u lekarza i wykonanie podstawowych badań. Dopiero gdy okaże się, że ich wyniki prawidłowe, możemy zastanowić się nad tym, jak się obrzęków pozbyć.

1. Pij więcej wody

legs
  • Jeśli pijesz za mało, twój organizm broni się przed odwodnieniem, gromadząc płyny w tkance podskórnej. Żeby uniknąć zatrzymywania wody, powinnaś więc przyjmować przynajmniej 2 litry płynow w ciągu doby. A dokładnie, ilość wody przyjmowaną dziennie można obliczyć za formulą: twoja waga x 0.03. Naprzykład, ja ważę 52 kg. 52x0.03 = 1,56L wody dla mnie co dziennie.
  • Nie należy pić zbyt dużej ilosci płynów naraz. Orga¬nizm lepiej się nawodni, gdy będziesz mu je dostarczać w małych ilościach (np. pół szklanki) nр. со godzina, dwie.
    Uzupełnianie płynów jest szczególnie ważne w ciepłe dni oraz w czasie uprawiania sportu, ze względu na utratę wody z potem.
  • Woda musi być kwasowo-zasadową, czystą i biodostępną. Taką wodę można otrzymać dodając jedną saszetkę sproszkowanego koralowca Coral-Mine. Zawartość wapnia i innych zasadowych minerałów w wodzie w postaci biodostępnej i łatwo przyswajalnej jest szczególnie ważna dla organizmu. Praktycznie wszystkie płyny w ludzkim organizmie są albo neutralne albo słabo zasadowe, za wyjątkiem soku żołądkowego: pH soku żołądkowego = 1.0. Wskaźnik pH zdrowej krwi = 7,43, zdrowej limfy = 7,5, śliny = 7,4.
  • Temperatura wody powinna być pokojowa. (nie niższa niż 20C). Gorąca woda podraźnia śluzówkę i wymywa warstwę ochronną. Rano, bezpośrednio po obudzeniu, należy wypijać szklankę ciepłej czystej wody. Ta pierwsza poranna szklanka wody wypłucze wszystkie substancje szkodliwe, które wytworzyły się i zebrały w ciągu nocy w organizmie oraz przygotuje żołądek na przyjęcie pożywienia.

2. Używaj mniej soli

  • Za dużo sodu (NaCI, chlorek sodu, to chemiczna nazwa soli) powoduje zatrzymanie wody w tkankach. Nie solisz zbyt dużo? Nie bądź takż pewną. Problemem jest nie ta sól, ktorą samodzielnie przyprawiasz potrawy, ale ta, której uzywają producenci: wędlin, serów, gotowych potraw, przekąsek czy płatków śniadaniowych.
  • Najlepszy sposób na zmniejszenie ilości sodu w organizmie? Rezygnacja albo przynajmniej ograniczenie spożycia wysoko przetworzonych produktów żywnościowych.

3. Dostarczaj sobie błonnik

  • Blonnik to substancja pochodzenia roślinnego, ktorej nasz układ pokarmowy nie trawi. Mimo to do prawidłowego trawienia i funkcjonowania organizmu jest konieczna. Jednym z jej zadarń jest wiązanie wody w jelitach. Przy obrzękach warto więc zwiększyć ilość warzyw i zbóż z pełnego przemiału w diecie. Polecamy błonnik rozpuszczalny Pro-Fiber. Zażywanie tego błonnika stanowi profilaktykę przeciwmiażdżycową. Tę właściwość zapewnia obecność we włoknie pokarmowym piektyny i ligniny, które łącząc się w jelicie z kwasami żółciowymi i cholesterolem wspierają zapobieganie wtórnemu wchłanianiu cholesterolu do krwi, co powoduje jego sukcesywne wydalanie.

4. Zwiększ ilość ruchu

  • Masz siedzącą pracę, a na dodatek jeździsz do niej samochodem? Brak ruchu może być przyczyną obrzęków - szczególnie obrzękow nóg. Jeśli bowiem twoja aktywność fizyczna jest niewielka, krew w żyłach krąży wolniej, a efektem powolnego krążenia jest właśnie zatrzymywanie wody w tkankach.
  • Codzienny przynajmniej półgodzinny energiczny spacer to dobry sposób na uregulowanie gospodarki płynami.
    Efekty odczujesz już po dniach stosowania tej terapii.

5. Jedz ogórki, seler i szparagi. Można dodać suplementacje produktem LymFlow.

zdrowie emerytow
  • Zielone ogórki i seler naciowy zawierają sporo pierwiastkow mineralnych wspomagających usuwanie kwasu moczowego z nerek, a со za tym idzie także pozbywanie się nadmiaru wody. Sałatkę z ty warzyw można więc uznać za naturalny środek moczopędny.
  • Moczopędnie działają również szparagi. Dzieje się tak, ponieważ zawierają kwas asparginowy - substancję stymulującą pracę nerek.
  • „LymFlow” – to suplement diety, który pomaga poprawić cyrkulację limfy i pracę całego układu limfatycznego. Oprócz tego LymFlow wspomaga usunięcie toksyn i nadmiaru płynów z organizmu dzięki takim składnikam roślinnym jak wyciągi z czarnej porzeczki i hibiskusa.

Stosując te sposoby można pozbyć się obrzęków!